Fredag

Jag & Tindra satte upp julgranen.. kan notera att efter ca 15 minuter låg julgranen första gången efter golvet..





Lillkillen hitta sig en polkagris i julgranen som han satt och tugga på i evigheter (är plast på dom) så han åt den ju inte. men tror minsann de smaka lite mint ändå märkte jag sen ;)





Mina vacker killar!!

Igår hade Tindra lucia firande på församlingsgården dom hade varit så himla duktiga, på fredag har dom lucia för oss, de blir riktigt mysigt. Hoppas pappan kan följa oxå för just nu verkar de ha dragit igång me jobb ordentligt så ja ser väl till han till sommaren. Har dessutom fått en massa jobberbjudanden som jag måste tacka nej till, känns lite trisst. Men jag ska ju som bara gå ut extra på helger om de passar och Robban är ledig. Men nu på vintern har man ju ingen aning om hur när och var han jobbar. Så ja njuter på me mamma ledigheten med mina pärlor ;)

Så igår for vi upp till Vistträsk och när vi sku hem var de jävlat snöstorm, såg knappt vägen. lite obehagligt när man aldrig kört i SNÖ ens, har inte ens övningskört på vintern!! Eller när jag hade uppkörningen var de några cm snö i arjeplog men de var de lilla så de var nästan ingen skillnad. Så de vart nog så spännande igår. såg knappt vägen och halva världen körde om mig ;) hehe låg på mina stadiga 70km/h hela vägen hem, e lite feg men bättre va på den säkra sidan när man har fulla bilen med värdefull last!! Vi överlevde iaf och de är huvudsaken. När vi kom hem var de bara skotta fram gården var typ 14kubik snö men de gick bra.
Klädde om lilleman i pyjamas och Robban kom hem så for vi alla på Tresco och åt oxfilé på spett med potatisgratäng så lilleman somna så de var bara bära han i säng när vi kom hem.

Nä nu ska vi ta och äta lite så vi orkar ut och skotta gården igen, antar de är en sjujävla plogkarm dessutom.. Pust blir bara trött av tanken. Darling är och jobbar förstås..

Ha en bra lördag allesammans ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback