gyn, smvc, gyn, smvc...........

Vilket trassel som vanligt.. Ringde gyn i sunderbyn i måndags och skulle höra om ja kunde få komma på ultraljud för att se om liten mår bra eller överhuvudtaget lever!! Fick som svar att jag var för tidig i graviditeten för att gå hos dom så dom hänvisa mig till SMVC.. Ringde dit och givetvis hade dom telefontid typ 7 på morgon så de var bara avvakta till nästa dag.. Tisdag morgon steg jag upp i tid för att ringa. Och på SMVC fick jag som svar att hos dom kan jag bara gå om ja hunnit göra rutin ultraljudet. så hon sa att jag skulle ringa gyn!!  Så jag notera åt henne att dom inte skulle hjälpa mig för ja redan pratat med dom så helt plötsligt grävde hon och greppa ett papper och läste upp mina rättigheter. Så jag skulle hälsa från henne att dom MÅSTE ge mig en tid.. Happ tacka och bocka, de var en riktigt trevligt "tant" de där =) Ringde på gyn igen och sa vad hon sagt så den jag prata med skulle tillsist ge mig en tid.. Hon kläcker ur sig: var här inom en timma så kan vi hjälpa dej.. Jag notera vänligt men bestämt att det är omöjligt, jag har 3 ungar  varav 2 utspridda på dagis och skola som ja måste hinna fixa barnvakt åt plus att de tar ju en timma att köra så denna otrevliga krake tyckte som att varför ringer jag om ja inte kan komma? jamen hallå!! så ja fråga om de inte fanns möjlighet till en lite senare tid så ja hinner i tid dit men hon sa att dom ger ut akuttider så jag får återkomma en annan dag när de passar mig.

ÄR ALLA MISSANPASSADE IDIOTER UTSPRIDDA PÅ AKUTEN & GYN I SUNDERBYN ELLER?
DESSA OTEVLIGA IDIOTER SOM ÄR UTSPRIDDA ÖVER SUNDERBYNS SJUKHUS SKU VÄL ÄNDÅ HA JOBBAT PÅ FÖRSÄKRINGSKASSAN ELLER ARBETSFÖRMEDLINGEN FÖR DÄR ÄR MAN JU VAN ATT DESSA MÄNNISKOR FINNS SOM INTE EG BRYR SIG OM EN.

ja ringde iaf på SMVC igen och pratade med den söta människa som fanns där. Som bokade in mig på ultraljud den 11 januari iaf. Hon trodde inte de var någon fara när jag berättade hur ja har de. Efter 6 dagars blödning har de iaf slutat, hoppas bara min liten fis mår bra.. Har svårt att föreställa mig att de är bra men jag kan ju inte heller gå och oroa mig hela tiden. Vi håller tummarna så får tiden utvisa! Kan ju notera också att ja inte haft nå ont i magen under den här tiden och de tyckte hon givetvis var en klar fördel.

Ha en bra dag alla, och kör försiktigt i denna vidriga halka & slask..


Kommentarer
Postat av: Annso

Men vad var det för skata du pratade med? Hon verkar jobba på helt fel ställe!

2011-12-14 @ 11:20:03
URL: http://fruniflurn.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag blödde också ca en vecka utan smärtor och då fick jag tider inbokade varje vecka några veckor i följd där man sedan gör rutinul.



Hoppas det går bra med den lilla och att du får komma i kontakt med någon trevligare i fortsättningen. Lycka till.

2011-12-14 @ 12:08:56
URL: http://tolftefebruari.wordpress.com
Postat av: ellie

2011-12-14 @ 12:38:07
Postat av: ellie

Du måste haft otur. Jag går i sunderbyn och har aldrig haft problem med dom. Fick tom förboka en akuttid då det var enda tiden som passade MIG med tanke på att m går skola och a behöver barnvakt. Då var jag i vecka 7 och fick komma till gyn på ultraljud. Det var visserligen ordinerat av läkare men iaf. Har ALDRIG haft problem med sunderbyn. Piteå däremot ger jag inte mycket för. Varför kan vi ta vid tillfälle och inte på en offentlig blogg :)

2011-12-14 @ 12:44:30
URL: http://pprcorn.wordpress.com
Postat av: Hanna - sjuksköterskestuderande

Vilken ragata..



Hoppas allt är bra med den lille/lilla :-)

2011-12-14 @ 17:36:46
URL: http://mittliviovik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback