Ny vagn

Äntligen hitta jag vagnen jag ville ha!! Prio ett har ju varit att ungarna ska kunna sitta mot mig så mamman har full uppsikt över dom ;) Är ju liiite märkes fixerad oxå så en  Emmaljunga är ju de självklara valet! Har alltid varit så himla nöjd me deras vagnar, nu har ja ju aldrig haft nåt annat märke men för mig är de helt klart de bästa =)





Men nu har paniken infunnit sig på Befäls.. BM ringde idag så på Tisdag kl 9 ska jag infinna mig i sunderbyn,, ångesten kommer som en blixt från klar himmel när dom säger att om "du känner mindre rörelser i magen så måste du åka in" min första tanke är ju att dom "vet" att nå är väldigt galet och risken finns att ja förlorar mitt lilla hjärta. (ja, jag vet att jag tänker galet) men man får så många hemska tankar om "vad som kan hända"
Antar att de beror mycket på att de trots allt är min 7e graviditet...
Vet ju oxå att när måtten var som dåligast med Tindra så hade hon en viktavvikelse på -28% men hon kom ju ikapp i slutet och när hon föddes så var viktavvikelsen uppskattad till -15% och då vägde hon ju 2700g & var 45 lång, helt perfekt och alldeles underbar!!
Hatar att jag alltid ska skrämma upp mig själv!!
De kommer gå bra!! Nu bara invänta att de ska bli tisdag så jag verkligen får veta och kanske kan slappna av.

Nä nu ta tag i hemmet medans liten sover & Tindra & Nova är ute och leker.

Ha en wonderföl dag alla <3


Kommentarer
Postat av: Ellie

Hoppas det inte är nån fara och att du får njuta av helgen istället för att gå och vara orolig. Trist att börja helgen med ett sådant samtal dock.

Mina barn har alltid varit normala i vikt trots att jag legat heeeeelt olika på kurvan. Miranda låg jag högst upp med och hon vägde 3.9 då hon föddes 8 dgr efter bf så hade hon kommit då hon skulle skulle hon vägt kring 3.5 sa dom. Samma med pojken. Han låg jag längst ner på kurvan med och fick göra TUL och ut kom han 7 dgr efter bf med en vikt på nästan 3.8. Så det ska bli spännande att se vad det kommer för 4 kilosklump denna gång =) haha

2012-04-13 @ 12:23:06
URL: http://pprcorn.wordpress.com
Postat av: Emma

Den såg jättefin ut vagnen! Förstår att du blir orolig när dom säger sådär. Men du ska se att de kommer lösa sig lika bra som de gjorde för lilla tindra. Och så länge du känner rörelser varje dag så är de ju ingen fara tycker man :). kramar från oss!

2012-04-13 @ 13:57:50
URL: http://emmaala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback