Rabatt till varje pris

Va irriterad ja blir.. sku in på konsum och köpa EN POTATISLIMPA... inge mer!
Men insåg dom hade lax-fileér för 39.90.. kyckling-fileér för 49.90.. och massa annat "billigare" så jag kom hem med en påse full i frysvaror & POTATISLIMPAN för att inte glömma.
frysen i köket är ju överfull så där rymmer man inte ens ett tomt godis papper, gick i förrådet för att sätta de i andra frysen. En sån här box är de som har ett lock som man lixon öppnar uppifrån, en fullstor... de är rätt mycke i den oxå (typ nästan fullproppad).. men börja gå igenom lite smått va vi eg har i den.. Kan ju meddela att vi har nog mat för flera månader i dom men ändå köper man mer och mer?? varför? Är ju kubikvis med kyckling..lax,,, fileér renskav och massa annat. Nu måste jag skärpa mig och inte lockas av alla dessa rabatter och erbjudanden och använda upp de vi har hemma redan. Bara de jag handla nu lixom 298 kr ingen summa precis men 6 middagar är de!

NÅN STACKARE SOM KÄNNER IGEN SIG?? ;)


Kommentarer
Postat av: Anja

japp jag känner igen mig. Fast jag har ju bara ett rätt litet frysskåp nu så jag tycker nog jag har rätt bra koll. Men när jag hade en frysbox va de precis samma, man hamstrar på sig mat, vet it om man tror det ska bli slut mat i affären eller vad:)

2012-01-30 @ 16:11:06
URL: http://anjaj.blogg.se/
Postat av: Bella

Känner DEFINITIVT igen mig, det hände senast idag, haha. Efter att jag hade läst det här ;)

2012-01-30 @ 16:35:59
URL: http://mycookingheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback