sliiiiten... javisst!!

Torsdag idag då, känns då som skit samma, men sambon blir nog hemma i helgen så de känns riktigt skönt!! Jag tror mamman skulle behöva sig en rantar tur på stan för sig själv, bara gå runt å lalla på och INTE behöva bry sig ett dugg om ett enda barn.. Fast ja vet hur de skulle sluta,, jag har inte samvete att fara utan barna så de blir jag Tindra & Eddie som far isf.. Så de kanske är lika att skippa den tanken. Däremot brukar jag fara med pappersinsamlingen på kvällen nån gång då och då för att få komma mig ut själv å nu snackar vi att jag är borta en kvart på sin höjd och ändå känner jag mig som en ny människa,, de är väl de lilla som gör de.
Är faktisk rätt påfrestande att ta hand om 3 kids på egen hand när sambon far på morgon och kommer hem sent på kvällarna,, när man inte ens har 5minuters avlastning. Menar inte att ja har jobbiga barn utan alla små saker blir mycket, de ska skjussas & hämtas till och från skola, skjussas till kompisar, ungarna ska kläs på och släpas med, mat, städning, läxor, sövning av bäbis och tusen andra saker.
Men de känns som jag fixar de galant iaf. Något trött hela tiden kan ja utan tvekan erkänna att jag är! men men, ja njuter iaf att få vara hemma och ta hand om dom som betyder allra mest. jaja de här har jag nog sagt tidigare..

Vad har vi gjort idag då?? Inte speciellt mycket tror jag.. För att vara nästan exakt så börja morgon med att Robban börja jobba kl 10 så ja behövde bara väcka Rasmus på morgon, fixa fäjset, skjjussa han på skolan, for och handla och mötte upp mamma och mormor på byn för att fixa Novas present.. In till russia och köpte ett gäng baugetter ;) å gott var de!! skynda mig hem så for Robban och jobba, svepte kaffe och gjorde dom 2 minsta redo för dagen. Städa, tvätta, diska, lekte me dom.. Hämta Rasmus på skolan och skjjussa hem han fixa hans middag och jag och Tindra & Eddie for till vistträsk på en kaffe & lek. Hem och fortsatte städa lite, medans Tindra åt middag.. Klä på kidsen igen och åkte till kanis för att hämta Rasmus och hans kompis, hem fixa kvällsfika & duscha ungarna.. Klockan hann bli 21.30 innan alla var i säng... Men vad göra?! Robban börjar nog 10 imorgon oxå så dom små får fortsätta sova me han när jag stiger upp me Rasmus. Ska väl passa på att handla på morgon inför myset imorgon så är de bortgjort...

I stundens hetta känner ja hur liten bäbis snurrar på och bökar i magen. Full rulle är de nu.

Nu säger jag go natt!!


Kommentarer
Postat av: Ellie

Visst känner man sig som en ensamstående många ggr den här säsongen. Jag försöker hela tiden ta en dag i taget och tänka positivt (att säsongen så småningom tar slut) Stefan brukar säga att Jag tar det så lättsamt då han ringer hem och berättar att han blir sen, eller måste jobba till 10-11 på kvällen men då svarar Jag helt enkelt att det skulle bli ruskigt tungt annars, om man skulle bli besviken varje gång han blir sen hem. Det är en tung säsong för pojkarna och även för oss som lever med dom, men man får ta igen det då säsongen är över :)

2012-01-27 @ 11:32:41
URL: http://pprcorn.wordpress.com
Postat av: Anja

Du har en utmaning på min blogg:)

2012-01-29 @ 10:20:11
URL: http://anjaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback