dålig dag

Idag är jag trött som en gnu, fattar inte varför. ja antar att jag somna på soffan igår före tio för ja hann då inte se BB iaf.. Men de är sånt som händer! antar ja inte missa nå viktigt iaf.

Ångest hade jag när jag vakna, vilken sjuk dröm ja haft. Drömde att ja fick min lilla bäbis och helgen efter var jag ut på galej,, och hade inte ens dåligt samvete. ja tyckte de va skit kul å var ute flera helger lixom när bäbis bara var nån vecka/månad! så flera gånger vakna ja till kallsvettig och skynda upp för att se så eddie var hemma i sin säng och lika förbannat börja ja drömma samma så fort ja somna om..

Antar de hamnat i drömmen för vi prata just om småbarn och party här för nån dag sen. Har varit ut 2 gånger under Eddies 1åriga liv och de har ja dåligt samvete över, kändes väl kul just då men förmodligen lär de inte göras om med nästa bäbis, tycker inte riktigt bäbis och utgång klaffar så bra inte för mig iaf. En annan tanke som slår mig är att Eddie får börja dagis typ nu om ja vill MEN JA VILL INTE SÅKLART! Jag har ju möjligheten att vara hemma och njuta varje sekund me mina barn och den karamellen ska ja suga på lääänge! För mig känns de inte bra att sätta en färsk ettåring på dagis tycker helt klart han ska va med sin mamma. medans de enda vissa andra strävar efter är att få in sin unge på dagis samma dag dom fyller 1!!  Kan även notera att ja är inte less för 5 öre att vara mammaledig, jag skulle dö att missa 8 timmar av hans liv varje dag, sku helt enkelt inte gå!! 

Alltså ja är så less att blogga, funderar på lägga ner den för gott!   
Kanske beror på att de varit en riktigt DOWN period ett tag men nu tror ja de är på gång att vända. Har inte brytt mig om telefonsamtal eller sms, rätt skönt ;) Nä nu packa ner barnet i vagnen & koppla hunden och ut på en prom. Idag blir de MAX 40min, var så jädra död i förrgår efter promenaden att ja trodde ja sku tippa! fogarna är åt fanders så de går knappt leva efteråt, men hunden måste ju få sin motion!!



Kommentarer
Postat av: Ellie

Håller helt med. Förstår inte stressen som vissa har att stoppa barnen på dagis (ja, jag vet att det heter förskola men jag säger dagis). JAG njuter av att slippa slita upp eller stressa på morgon. Att få fostra själv och låta han formas själv och inte stöpas i samhällets form hur man ska vara och kunna vid vissa åldrar. Jag njuter av att få vara med mina barn om än vissa dagar är värre än andra, men det är dom ju oavsett dagis eller inte.



Jag hade en sån där period tidigare. Hatade om det ringde eller pep i telefonen. Stängde bara in mig och barnen och var ifred. Det var riktigt skönt att bara få vara. Orkade inget annat.

Av alla graviditeter är detta lätt den tyngsta och då är det ändå mycket kvar av den.

2012-03-13 @ 17:05:34
URL: http://pprcorn.wordpress.com
Postat av: Ida Forsman

Både Maja & Ella har börja dagis precis vid 1års ålder.. Visst är dom små då.. Men just då hade jag/vi inte den möjligheten att vara hemma nå längre tyvärr!

2012-03-28 @ 15:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback