djursjukhuset

Ja vilket jävla tjorv de vart! Allt börja ju med att jag bokade tid för besiktning & vaccinering för att Diesel skulle flytta till sitt nya hem.
Kommer hem från veterinären med flertalet avvikelser där kraftig smärta från ventrala buken mest akut!! kraftig anspänd muskulatur hö sida buk med knutor, samma situation med lårmuskulatur. Rörelsestörningar sågs vid veterinär besiktningen. svullnad på hö sida av buken samt misstänkta resistenter i anslutning till bukvägg vid ljumske. Traumatisk skada på muskulatur pga skelettproblematik eller smärta. förstorad prostata. tumörbildningar i tarm, tunntarmspaketet förstorat & upptryckt. mjälte & urinblåsa överlappar varandra. Ökad täthet i urinblåsan. höftleder ej ultimat passform. Tunn i hull & päls, otillgänglig & rädd..

jag var väldigt förvånad när jag for där i från men givetvis litar man ju på den som gjort undersökningen så ja prata givetvis med köparen och sa att de inte är möjligt att sälja han nu när hon inte kommer kunna försäkra han. Veterinären notera också att jag absolut inte kunde sälja han i de här skicket och hon skulle aldrig köpa en hund me dessa fel! jag förstod rätt fort att antingen måste vi ha kvar han så länge han orkar eller avliva han om dom inte får till all smärta han har. For dit några dagar efter igen och dom säger samma så jag sa att ja vill då ha en remiss till djursjukhuset för stackarn ska ju inte behöva ha så ont. ( jag vet jag sa både till robban och några vänner att de inte känns som de här stämmer, kändes verkligen som att hon försökte hitta så många fel som möjligt)

Igår packa vi in ungarna i bilen när vi fått en akut tid till gammelstan och for. Dom börja med att känna på han och säger att dom inte kan hitta något fel eller smärta. Lederna var mjuka och inga knutor. när dom gjort alla undersökningar så sövde dom ner han för att ta UL och även inne i buken hittar dom inga avvikelser, allt såg ut som de skulle. Ingenting är förstorat och inga smärtor finns. Dom sa bara att de förmodligen beror på okunskap hos veterinären nå annat förstod dom då inte. Vi var väldigt upprörda så dom var snäll och gjorde en ny besiktning på han allt var UA!! Idag blir de fara förbi på distriktsveterinärerna och fråga va tusan dom sysslat med. All denna skit dom skrivit i hans journal måste dom ju ta bort, en felaktig bedömning som denna kan ju ställa till de när köparna ska försäkra han plus att jag vägrar betala en krona för allt detta!! 

nu är ordningen återställd och Diesel flyttar imorgon han kommer få de toppen i sin nya familj plus att han får en kompis vovve att vara med hela dagarna =) jag är verkligen överlycklig att just dessa ville köpa han. Är så många tomtar som ringt på han att de är ju sjukt!!  


Kommentarer
Postat av: Emma

Eh, ja de va ju int lite anmärkningar precis.... Vilken veterinär i älvsbyn var de ni hade?

2012-03-15 @ 12:23:39
URL: http://emmaala.blogg.se/
Postat av: Ellie

Fy fan rent ut sagt så jävla dåligt. Man undrar ju vad fan dom hade att vinna på att hitta på allt det där??!! Skönt att allt var bra med han iaf och att han inte har ont eller så. Skriv till PT!!

2012-03-15 @ 13:06:36
URL: http://pprcorn.wordpress.com
Postat av: Ellie

Besitter man sådan okunskap så man "upptäcker" alla dessa fel som inte finns kanske man borde ifrågasättas om man är lämplig veterinär. Du är säkert inte ensam om att ha blivit lurad/feltolkad eller vad man ska kalla det.

2012-03-15 @ 14:07:47
URL: http://pprcorn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback