Dyrt att leva

Men nu ska de väl då vända. På en och samma dag gick duschen sönder, tvättmaskinen & skotorken. Ungefär dom 3 sakerna som är viktigast i en barnfamilj (känns de då som när de väl händer) Men allt är ju i sin ordning igen och dom 3 sakerna är investerade.
Förra veckan kom jag även på mig själv att matkontot är maxat. Vi har småhandlat mat i stort sett varje dag, och de blir MYCKET dyrare. Så nu har ja gjort en 4-veckors matsedel som SKA FÖLJAS och idag har vi storhandlat för 2 veckor, handla för ca 1800kr. Var till och med både på Ica & på konsum för att köpa de billigaste. Så de blir spännande att se exakt hur mycket allt blir på en månad. Men man sparar ju massor med pengar så ja hoppas de var värt besväret ;)
Har rensat och skurat både kyl & frys och kasta massvis med saker därifrån, Tänk att man till och med samlar på sig i boxen?! Ibland köper man nåt bröd eller matbit bara för att de är extrapris än ja vet att vi inte kommer äta de. Men nu är de färdigt me de. Men frysen i förrådet kunde ja inte rensa ur för kompost-fan är full REDAN!! men så fort sopbilen har varit här blir de röjja i den oxå.

Intressant säkert att läsa om detta men de är dock de enda som har hänt i mitt liv idag.
Robban tog med sig barna nyss & for till Arvidsjaur dom skulle hälsa på hans farmor & fara på dollar en sväng, så ja bestämde mig för att stanna hemma så jag får röja undan och återigen storstäda.


Stolt över min RENA & fulla kyl idag.
Tänk om de alltid kunde vara så!!

Nä nu dags att fortsätta röjningen i skafferiet!!
sen tvätt, dammsugning, dammtorkning & skurning.
Sen är ja redo för fredagsmys me familjen..

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback