Tack

Mathilda för hjälpen med min blogg =) den vart jätte fin!

Vi har just kommit oss hem från Piteå och UL. Vilken lycka de är varje gång man får se de lilla livet som växer i magen. Givetvis var lillgrabben i sitt esse när farbror doktorn sku göra UL så de var inte de lättaste att fånga alla mått på han.
Men han uppskatta vikten till 2.6kg och de känns ju alldeles lagomt. Var lite knepigt att mäta huvudet för de låg visst gånska långt ner (vilket jag känner) och värsta sammandragningarna hade jag när han kolla, varenda rörelse han gjorde på magen me den där ultraljudsgrejen gjorde såå ont. Han tippade att inom en vecka bör ja vara stolt 3 barnsmamma =) hoppas på de.
Men har han inte kommit ut när ja är i vecka 39+0 ville han att jag skulle komma dit igen för koll.

Trodde på allvar att ja skulle åka in natten som var. Min lillebror sku sova här så han fick vara barnvakt medans ja sku ta en långprom me hunden sådär runt 19.00 tiden (Robban jobbade) Var ute en timma och försökte gå i hyfsad snabb takt, sagt å gjort.. när ja kom tillbaka på kvarteret här så kändes de som mitt liv var över, svanken ömma & värkte.. fötterna hade jag så ont i att de fanns knappt ord för de. Och bäbis tryckte på så mycke att ja trodde de var dags lixom. Skynda mig in & tog panodil & fotbad och låg däckad i soffan. Men värken i magen långt ner på vänster sida har ja haft hela natten. har känt av de även idag så få se hoppas de börjar vara på gång nu =)
Mina andra 2 förlossningar har ju varit ändå ganska snabba & enkla

Med Rasmus fick jag första värken kl 21 den 23november och åkte in till Piteå BB kl 23.00 och han föddes morgonen efter kl 06.45.. Alltså på 10 timmar var han ute efter första värken. krystvärkar i 30 minuter. Dock var de inte över där, fick bara tvärt se han jag vart nersövd & upp på operation..
3565g & 51cm lång var min prins

Med Tindra vaknade jag kl 01.00 på natten och trodde ja hade pissat ner hela sängen! WHAT?!? pinsamt.. sprang som en dåre med handdukar och la i sängen för ja vägra väcka Robban och berätta den pinsamma händelsen tills ja börja märka att de droppa hela tiden.. hmm.. vattnet har ju för tusan gått. Minns ja smög in på toa och ringde in på förlossningen och berättade, dom tyckte ja sku ta ambulans och komma in eftersom hon låg i sätesbjudning. Men ja tackade nej och sa att ja återkommer. Gick och bädda ner mig i sängen och löste korsord till 06.00 (hade fortfarande inte väckt robban) tyckte han behövde sova annars sku han bli uppjagad. Men kl 06.00 hade ja 3 minuter mellan värkarna & ont, väckte han så vi for och lämna Rasmus i Vistträsk. Kl 8.00 kom vi fram i sunderbyn och 09.05 föddes en prinsessa i sätesbjudning. 2800g & 45cm lång i vecka 38.


Kommentarer
Postat av: Marie

Jo den blev väldigt fin, jag gillar headern =)

2011-03-15 @ 13:41:36
URL: http://marietegelid.blogg.se/
Postat av: Ida - Gravid & Mamma till Vilda ღ

Jo jag kommer bli galen om dom inte ser könet alltså! Då kommer jag boka tid på privatklinik och fara och kolla igen ;p

Man vill ju som hinna förbereda sig lite. Tänk om det blir en pojke nu? Vi hra ju hur mkt tjejgrejer som helst, så då vore det ju som roligt att hinna köpa lite pojksaker :) Och om de blir en till flicka, också har vi helt i onödan varit och köpt en massa pojkgrejer "ifall att" ;p

2011-03-16 @ 15:02:53
URL: http://elfvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback