tragiska människor eller djur eller vad?

Nu är de typ 8 dagar sen Disslar flytta till sitt nya hem. Det känns verkligen som en sten har lättat!! visst känns de lite tomt men väldigt skönt! Får mig att tänka på några jag känner som oxå har djur..
förstår inte riktigt grejjen med de. Att folk skaffar hund efter hund när dom vet om att dom inte tar hand om dom som de man borde göra, endel får ligga i sina jävla hundgårdar dag ut och dag in med hundskit upp till knäna.. i bästa fall komma in över natten, får sin mat och inge motion, nån stackars enstaka promenad nån gång!! Hästar som står i sina hagar och hänger som nå jävla prydnader, får sitt torr hö att gnaga på och möjligvis ett täcke om de är riktigt kallt, men aldrig i stort sett får motion. jag tycker de är tragiskt. Fler som sku behöva göra som oss (japp jag är stolt) och försöka hitta nya hem till sina djur där dom får precis de dom behöver. Under ett års tid har disslarn verkligen inte fått promenaderna han skulle behöva men just därför vi tog de beslutet att hitta ett nytt hem. Och bättre hem är ja övertygad om att de inte går hitta!


Kommentarer
Postat av: Ellie

Vad bra att du är nöjd med beslut och flytten och nya familjen. Det underlättar ju massvis att man känner så. Och håller helt med det du skriver. Vissa ska helt enkelt inte ha djur.

2012-04-04 @ 12:39:08
URL: http://pprcorn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback