Fredag & go middag

Igår när lilleman sov middag vaknade han halv 5!! när jag kommer in i sovrummet känner jag en vidrig doft, unken & unken doft. Lyfter upp barnet och pussar och kramas i vanlig ordning.. Inser att de är barnet som lutar i ansiktet och spårar doften till örat.. örat är fullt med var som är vitt, gult & rött.. Har runnit ändå ner på kinden som var torkat. Ringde VC (dom var inte så impad att ja ringde en fredag halv 5) men va kan de hjälpas!! Jag sa att ja misstänkte en sprucken trumhinna. Vi skynda oss dit och dom kika i örat och den var helt klart trasig!! Stackarn måste haft de i en vecka ungefär. Men han har inte varit påverkad av det på något sätt (inte som vi sett) Så de vart en veckas penicillinkup på de då. Så nu äter han 2 olika kurer. På Tisdag har han ätit 25 dagar mot svampen i munnen men skulle visst fortsätta med de tills han ätit klart de han fick igår =( hoppas magen hans pallar de här..

Sen var de bara ila iväg på middag och de var ruskigt gott!! åt som 2 fullvuxna karlar eller nåt sånt ;) men en smarrig efterrätt.. mmm så gott allt var!!



Edgarsson fick Hallon & grädde.. lovar att han gilla de ;)



På morgon när jag vaknar är mitt öga igenvarat.. Grymt obehagligt när venenda ögonfrans sitter fast under ögat!! fick halvt panik men nu ser jag igen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback