rörelser?

Idag springer jag med stormsteg in i vecka 19..
Men oron gnager inom mej.. varför känner jag inge sparkar eller rörelser? Har bara känt EN ENDA GÅNG!!
Har ju hört/läst att om moderkakan ligger i framvägg så "skyddar" den väl som mot sparkar & rörelser att man kanske inte känner så mycke då. även att bäbisen kanske sparkar mot ryggraden så då känner man kanske inte heller alltid.. Ska ju på RUL på onsdag men måste nog ringa BM Linda så ja kanske får komma imorgon så hon får lyssna att den finns där. Har ju även läst att vanligast att känna rörelser är mellan vecka 20-26 men är man omföderska kan de va mycke tidigare och ja har ju kännt me alla andra ungar rätt så tidigt! Men magen verkar ju då växa så nå är de ju som växer där inne iaf. Men när ja ligger ner är magen alldeles platt.. Vikten har fortfarande inte förändrats så mycke, ligger på 53 kg fortfarande.

I VILKEN VECKA KÄNDE NI FÖRSTA SPARKARNA?
(ja jag vet att de är olika för alla)




Kommentarer
Postat av: Caroline

jag kände inget förrän typ v 25 för att den låg i framkant å inåt:)

2012-01-08 @ 08:23:20
Postat av: Emma

V 16 fick jag känna Minnah röra sig för första gången :) hoppas det bara är så att du har en lugn bebis i magen och att de är därför de är lite stilla i magen :) Men när magen växer så tycker man ju inte de ska vara nån fara!

2012-01-08 @ 09:26:44
URL: http://emmaala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback