Vitchoklad kladdkaka




100g smör
100g vit choklad
2 ägg
2dl strösocker
2tsk vaniljsocker
2½dl mjöl

1. Smält smöret. Ta av från plattan..

2. Bryt chokladen i bitar och låt den smälta i smöret under omrörning.

3. Rör ner resten av ingredienserna i kastrullen. Häll i en springform eller pajform med bakplåtspapper i botten alternativt smöra formen och strö i kokos.  (jag använder ströbröd)

4. Grädda i 200 grader i ca 15 min. Låt svalna.


Jag gjorde samma smet och använde ljus blockchoklad ist för vit till ena kakan. den vart himla god!!
Jag brukar aldrig ta tid nästan utan känner efter hur den känns ist.
(just den på bild är nygjord på bilden, godare när den får stå i kylen & "stelna" till sig.)


Kommentarer
Postat av: Mamma Evelina ♥

Men åh så smarrigt! De är som en chokladkaka jag brukar jag men då med mörk choklad. Samma recept typ :)

2011-09-14 @ 12:39:40
URL: http://loon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback