Långpannekakor

Igår var jag i bakartaget och gjorde några långpannor med fika
Ids inte lägga upp recept men vill någon ha så lägger ja upp de ;)


(Kristina kaka)
jag hade skrivit KATARINA men de var visst inte rätt..

3 dl strösocker
2½ dl mjöl   
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
3 msk kakao

150g smält margarin
2 ägg
1½ dl kokande vatten

Blanda alla torra ingredienser..
Häll sedan i de smälta margarinet och äggen..
Häll i de kokande vattnet och rör snabbt ihop till en smet.
 
Grädda i 175grader

(vet inte hur länge men ja hade den tills den blev klar ;)
ni vet hur de är när man får recept från gamla rävar)

Låt kakan kallna!!

Glasyr (vispa ihop med elvisp)
Ett litet paket bregott
2 ägg
en liten stång med grovriven mandelmassa
300g florsocker (enligt mina beräkningar bör de bli 5 dl)

Bre glasyren på kakan och frys ner den en stund så att de stelnar ordentligt

Smält en ljus blockchoklad med lite olja och bre över glasyren.
(jag använde nog 1½ blockchoklad)

Den är riktigt god tycker jag,, bara smälter i mun!!



(Fudge kaka)


(Chokladbollar)


(Morotskaka)


(Snickers)


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad allt såg gott ut!! Vad du är duktig :)

2012-02-07 @ 12:08:57
URL: http://emmaala.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja de ska vi absolut göra :)

2012-02-07 @ 13:11:28
URL: http://emmaala.blogg.se/
Postat av: Linda Nilsson

Jag skulle gärna ta recept på Katarina kakan såg himla god ut :) kanske för god t o m ! // Linda

2012-02-07 @ 15:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback